Παρασκευή 9 Αυγούστου 2013

H βροχή...



ΣΕ ΟΛΑ τα κείμενα της νύχτας βρέχει. Όπως στις ταινίες του Ταρκόφσκι. Όταν εμφανίζεται η βροχή, η ανθρωπότητα χάνεται μες στα ρείθρα. Τα ξεβαμμένα από την
καθημερινότητα σώματα ξεβάφουν ακόμη περισσότερο. Κανείς δεν θέλει αυτό που μπορεί. Όλοι θέλουν παραπάνω. Τα δάκρυα γίνονται αόρατα. Πώς μπορώ να κλάψω όταν κάθε μέρα καταστρέφουν τα μάτια μου;

Ένας ολόκληρος κόσμος σταγονών τα πολιορκεί, τα αγγίζει με τις τούφες του. Πολύγλωσσος, Πολυνίκης - η βροχή είναι αήττητη. Ξεπλένει τους έρωτες που ηττήθηκαν, τους δείχνει τον τρόπο να αποτύχουν. Κατακτά όλους τους τίτλους και τους αφήνει παραδειγματικά στην εξέδρα να μουσκεύουν.


Δεν υπάρχει μία βροχή, αλλά ένας λαός βροχών, λέει ο Μαρτέν Παζ, στο δοκίμιό του «Περί βροχής». Κοιτάζω ψηλά, ένα φεγγάρι παίρνει ρεύμα για να φωτίζει συνέχεια, ανάβει τα πρόσωπα των νεκρών που περνούν. Η βροχή τα σβήνει. Κοροϊδεύει τη νύχτα. Πέφτει σε κάθετες, διαφανείς λωρίδες, θέλω να φυλάξω μερικές στην τσέπη μου, αλλά λιώνουν. Σαν να μην υπήρξαν ποτέ. Ποτέ; Πάνω στην παλάμη μου έχει μείνει ένα ρυάκι. Το φυσάω με όλη μου την αναπνοή, το ζεσταίνω, προσπαθώ να το διατηρήσω στη ζωή. Αυτό κυλάει. Και χάνεται.

Το τζουκ μποξ της νύχτας παίζει τραγούδια που έχουν σχέση με τη βροχή: November rain, Have you ever seen the rain, Rain and tears. Λάμπουν όπως το νερό πάνω στα αυλάκια του βινιλίου. Ανοίγω τα χέρια μου για να υποδεχτώ τον στρατό των γραμμών που επελαύνουν, τους διαφανείς νάνους με την υγρασία στα μάτια, που αυτοκτονούν ένας ένας, τους αγκαλιάζω, περιορίζω την πτώση τους. Τα τραγούδια τελειώνουν. Ξαφνικά, έχω χιλιάδες νεκρούς που κολάνε στο μπλουζάκι μου, γλείφουν τα χείλη μου ζητώντας βοήθεια, πέφτουν, δεν θα ξανασηκωθούν ποτέ.

Φιλάω τη βροχή για τελευταία φορά, πεθαίνει μέσα στα χέρια μου. Ne me quitte pas. Σκηνές αποχαιρετισμού. Πότε θα' ρθεις να πάρεις τη βροχή από πάνω μου; Το σώμα μου έχει γεμίσει δίχτυα. Κολυμπάω στην υγρασία του, σε αυτό που υπήρχε πριν γίνω σώμα. Πρόκειται για δυστύχημα των σταγονών, οι λαμαρίνες τους έχουν στραπατσαριστεί. Από δω κι από κει, περισσεύεις εσύ. Εγώ, ακρωτηριασμένος. Διαμπερής. Δεν υπάρχουν πια άνθρωποι.

Καταστράφηκαν από τότε που ήμουν παιδί. 


ΣΤΑΥΡΟΣ  ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ



Fedra V.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου